VIZSGAIDŐSUCK

A szünet végével visszatért a vizsgaidőszak, tudom, hogy mindenki unja, higgyétek el, én is. 😭 A két ünnep között, mielőtt fejest kellett ugrani a tanulásba, próbáltam ötletelni, hogy hogyan lehetne kevesebb szenvedéssel átvészelni a vizsgaidőszakot. 🤔 Most megosztom veletek is, hogy mit és hogy tervezek csinálni a következő hetekben tanulás címszó alatt. 💪

Ahogy sok minden másban, számomra itt is a “kezdet” a kritikus pont. Nagyon nehezen tudom elérni, hogy csak a tanulásra tudjak koncentrálni, de ha sikerül, akkor többé-kevésbé sikerül rendesen belemerülnöm – viszont ha valami miatt félbe kell hagynom, kezdhetem elölről a folyamatot. 😪 Ennek tudatában muszáj néhány előkészület, hogy véletlenül se zavarhasson meg semmi. 😁

📱 Kütyük elpakolása: nem elég lenémítani, mert attól ott van előtted, látod, ha írnak, és úgysem bírod megállni, hogy ne válaszolj, márpedig ha a kezedbe került a telefon, akkor kb. le is mondhatsz a tanulásról. 😂 Én átviszem a figyelemelterelő cuccokat egy másik szobába, hogy véletlenül se essek kísértésbe, viszont a telefon lenémítása helyett inkább csak lelépek WiFiről, hogy ha valami fontos dolog miatt keresnének, azt mégis meghalljam.

dsc_0567

🍝 Előre elkészített étel: én imádok enni, és nemrég említettem is, hogy viszonylag sokszor eszek keveset, ráadásul éhesen nagyon nehéz koncentrálni… ezért fontos, hogy legyen előkészítve ennivaló, így nem kell félbehagyni a tanulást, nem fogjuk húzni az időt a konyhában, hogy minél többet lehessünk távol a jegyzetektől, hanem behozzuk az ételt, és mehet minden tovább. 😋

dsc_0288

🐾 Szünet: tervezzük meg, hogy milyen időközönként fogunk szünetet tartani.  Fontos, hogy legalább egy kicsit kikapcsolhasson az agyunk, illetve ha már folyamatosan olyat kell csinálni, amihez nincs kedvünk, időnként “jutalmazzuk meg magunkat” olyannal, amihez van. Érjen friss levegő, mozogjunk (irány az edzőterem, vagy tornázzunk otthon), aludni is lehet (bár én a napközbeni alvástól csak még nyúzottabb leszek). A lényeg, hogy tartsuk be az “időkorlátot“, és ne kezdjünk olyanba, amit nem tudunk majd abbahagyni.

DSC_0634

Időbeosztás: a szünetek mellett azt sem árt megtervezni, hogy mennyi időt szánunk a tanulásra. Ennek függvényében tudjuk alakítani a napot, és a tanulás befejeztével lesz időnk másra is. Ehhez viszont nem árt, ha időben kelünk reggel, hogy előttünk legyen a nap, és időben lefeküdni sem árt, hogy másnap ugyanígy tudjunk időben kezdeni, és ne tolódjon el minden. 😴

dsc_0587

🥗 Nasi: kaptam egy olyan tippet, hogy kezdjem el bekészíteni a chipset és az energiaitalt a vizsgaidőszakra. Általában nem élek ilyenekkel, ezért most is igyekszem elkerülni ezeket, és próbálok olyan egészséges/ebb alternatívákat keresni, ami megállja a helyét nasiként és még energiát is ad. Ezek nagy része szerintem gyümölcsökből fog állni, de próbálok kreatív lenni, és a bevált dolgokból írok majd egy bejegyzést, hogy a következő vizsgaidőszak alkalmával ti is ki tudjátok próbálni. 🍓

dsc_0538

 

Egyelőre ennyi dolog jutott eszembe, megpróbálom ezeket követni és betartani, a vizsgaidőszak végén pedig összegzem majd, hogy mi az, ami bevált. Ha gondoljátok, tartsatok velem ti is! 😊 További szép hetet, szurkoljatok!
-A.


Ha követni szeretnél:  instagram ♡ facebook♡ lookbook ♡ youtube

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s