STRAIGHT OUTTA COMFORT ZONE

DSC_0903

A tegnapi nap folyamán hosszas várakozás és kíváncsiság után végre kipróbáltam az avokádókrém elkészítését. Mivel a “válogatós” jelzőt a legtöbb esetben lehet rám használni, egy kicsit tartottam attól, hogy nem fog ízleni. A neten nagyon sok receptet találtam, viszont a legtöbb más-más hozzávalókat írt, és nem akartam megkockáztatni, hogy esetleg az veszi el a kedvem, hogy rosszul készítem el… Így Aggietól kértem tanácsot, ugyanis nézelődés közben nála is láttam egy tonhalas avokádókrém receptet –  és ajánlott is egy jó alapreceptet amivel nem lehet melléfogni. 🙂

DSC_0824

Hozzávalók:

  • 2 szép nagy avokádó
  • 1-2 gerezd fokhagyma
  • 1 tojás
  • 1-2 szál friss petrezselyem
  • 2 evőkanálnyi majonéz
  • só, frissen őrölt bors (ízlés szerint, én nem sajnáltam a sót)
  • 2 csepp olívaolaj
  • lilahagyma (alapból nem volt a receptben, de én tettem hozzá az íze miatt.)
  • citromlé (szintén )

Elkészítés:

  1. Főzd meg a tojást (hogy ne árválkodjon egyedül a forró vízben, főzhetsz még párat a kész krém és a pirítós mellé)
  2. Amíg keményre fő, az avokádókat kapard ki és nyomd össze egy villával, a fokhagymákat is törd össze
  3. Cseppents egy tálka aljába némi olívaolajat, és várj.
  4. Ha kész, pucold meg a tojást, nyomkodd össze azt is, majd keverd a többi hozzávalóhoz.
  5. Vágj hozzá petrezselymet, sózd és borsozd, majd keverd hozzá a majonézt.

Az alapreceptet (ahogy dőlt betűkkel láthatjátok) én kiegészítettem 1-2 dologgal. Emellett a pirítóst is jól megkentem fokhagymával, pár csepp friss citrom levét is csöpögtettem rá, utána került a kenyérre az avokádókrém, amit jól megsóztam, és arra is került 1-2 csepp citromlé.

Próbáljátok ki ti is, ugyanis sok-sok jótékony hatása van. Például vitamintartalma miatt szervezetünk megerősödhet, hatékonyabban védekezhet az esetleges megbetegedésekkel szemben – aminek én most kifejezetten örülnék, mert sajnos nem vagyok igazán jól. 😦 Szép hetet nektek!
-A.

DSC_0819

 

Miért jó az avokádó?

  • sokféle vitamint tartalmaz (pl. A, B, C, D, E)
  • ásványi anyagokban is gazdag (pl. kalcium, magnézium)
  • egészséges zsírok (segíthet a koleszterinszint csökkentésében)
  • olajok (erősítik a szervezetet, normalizálják az étvágyat és segítenek a felvett tápanyagok hatékony felszívódásában)
  • akár arcpakolás is készíthető belőle (kisimítja, táplálja és hidratálja a bőrt)

    -forrás-
DSC_0890DSC_0887DSC_0816
STRAIGHT OUTTA COMFORT ZONE” bejegyzéshez egy hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

