BETTER FOR IT

Biztos rajtam kívül is akad pár olyan jellem, aki megszállottan (költői túlzás) gyűjti jegyzetfüzetébe a teendőket, és csak akkor “nyugszik meg”, ha az aznapra kitűzött dolgokat letudta, befejezte. Szóval ilyen vagyok én is, és egyébként tényleg az az egyik legjobb érzés amikor tudod, hogy mindennel kész vagy, és nyugodtan telik a hétvége, mert mindent befejeztél pénteken.

Jó példa volt a péntek, kár, hogy ez az egyetlen példám. A hétköznapok már máshogy telnek, általában miután hazaérek és “ebédelek” (negyed négykor még hívhatom ebédnek?), azután kiköltözök a füzetekkel a nappaliba, és nekiállok (ülök) a készülésnek – mert írunk, mert felelünk, vagy csak simán tanulok, vagy tételt kell dolgozni, vagy beadandó, vagy matek feladatsor, és egyéb ilyenek – és ilyenkor úgy repül az idő, hogy már este 8 vagy 9 óra van mire végzel (ha nem később), és odaveszett a délutánod, pedig olyan sok mindent szerettél volna csinálni. Ez alkalmanként elfogadható, mert egy-egy nap miért ne telhetne el így, igenis keményen oda kell tenni magunkat és megdolgozni a sikerélményekért.

large

De eljön az a pillanat is, amikor megelégeljük, hogy napi szinten nem tudjuk összeegyeztetni a kötelező feladatokat azokkal a dolgokkal, amit önszántunkból szeretnénk csinálni. A fent említett “feladat megszállottaknak” is rá kell jönniük, hogy vannak olyan dolgok, amiket a listán előrébb kell helyezni – ilyen például az evés, és a testmozgás. (Mert volt olyan időszak, amikor ebéd helyett leültem tanulni, és csak akkor ettem, amikor végeztem a tanulással. Ne csináljatok ilyet, nagyon rossz szokás – de már felhagytam vele, hála égnek. 😀 ) A mozgással is úgy voltam mostanában, hogy először befejezem a dolgaimat, és utána jön az edzés. A baj az, hogy ez nem így működik.

Ha utoljára hagyod az edzést, abból az lesz,  hogy órákkal később hulla fáradtan felkelsz az asztaltól, és örülsz hogy végre beugorhatsz az ágyba és pihenhetsz. (Azért minden elismerés annak, aki azért is beiktatja az edzést és végigcsinálja.) Ezért ha kedvet kapsz tornázni, kezdj bele – fél óra is jobb a semminél, és utána felfrissülve és büszkén ülsz neki a további feladatoknak. Sokkal jobb abban a tudatban lenni, hogy ma is tettél valamit a testedért és egészségedért, mint abban a tudatban, hogy “majd nemsoká, ha lesz egy kis időm”. Szóval hajrá, edzésre fel! 🙂 Ne sajnáljátok rá az időt, ez is ugyanolyan fontos, mint a többi teendő, sőt… 🙂

large (1)

Azoknak, akiknek tényleg csak 15-30 (esetleg 45) percük van a napi mozgásra, ajánlom a Nike+ Training alkalmazást. Az App Storeban és ha jól tudom a Play Áruházban is elérhető, és tök jó gyakorlatsorok vannak összeállítva, akár az egész testre, akár csak különböző területekre akarsz koncentrálni az edzés során. 🙂

large (2).jpg

 

Képek: weheartit

Advertisements

BETTER FOR IT” bejegyzéshez egy hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s